Course: School class, classroom management and diagnostics I.(1)

« Back
Course title School class, classroom management and diagnostics I.(1)
Course code KPS/WVD4@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Holásková Kamila, PhDr. Ph.D.
  • Hlavsová Markéta, Mgr.
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Methods of Written Work
  • Attendace - 4 hours per semester
  • Homework for Teaching - 8 hours per semester
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Seminar Work

Literature study, active participation in seminars, working up tasks according to teacher's requirements.
Recommended literature
  • BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
  • ČERMÁK, I. (1998). Lidská agrese a její souvislosti.. Žďár nad Sázavou : FAKTA.
  • DAŘÍLEK, P. Metafora jako možnost ovlivnění jedince.
  • DAŘÍLEK,P. Žák a agresivní chování.
  • ELLIOTTOVÁ, M. (1995). Jak ochránit své dítě.. Praha.
  • ERB, H. H. (2000). Násilí ve škole a jak mu čelit.. Praha.
  • KOLÁŘ, M. (2001). Bolest šikanování. Praha : Portál.
  • Kolář, M. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál.
  • KOUKOLÍK, F., DRTILOVÁ, J. (2001). Zlo na každý den. Život s deprivanty. Praha: Makropulos.
  • Metodický pokyn MŠMT. (2001). Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škol. In Věstník MŠMT ČR.
  • PARRY, J., CARRINGTON, G. (1995). Čelíme šikanování. Metodický mat. Institutu ped.-psychol. poradenství ČR.
  • ŘÍČAN, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí.. Praha.
  • ŘÍČAN, P. (1993). Šikanování jako psychologický problém. Čs. psychologie 37.
  • SCHNEIDER, M., F. (1997). Pomoc! Moje učitelka si na mne zasedla. Praha: Pragma.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester