Course: Educational Psychology

« Back
Course title Educational Psychology
Course code KPS/VPP@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study 2
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Written exam, Written exam

Recommended literature
  • Čáp, J., Mareš, J. (2003). Psychologie pro učitele. Praha, Portál.
  • Fasnerová, M. (2014). Současné předlohy písma na primární škole jako součást reforem ve školství. Olomouc : UP.
  • Fasnerová, M. Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní.
  • Fontana David. (2014). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
  • HONZÁK, R. Strach, tréma, úzkost a jak je zvládat.
  • KEOGH. B. Temperament ve třídě.
  • Krejčířová, D., & Langmeier, J. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • LEMROVÁ, Soňa; KAVKOVÁ, Veronika; PUGNEROVÁ, Michaela; DOBEŠOVÁ CAKIRPALOGLU, Simona. (2024). Pedagogická psychologie. Praha: Grada.
  • PUGNEROVÁ, M., DUŠKOVÁ, I., PŘECECHTĚLOVÁ, J. (1999). Kresbou se připravujeme na psaní. Pracovní listy k rozvoji grafomotoriky.. Prostějov.
  • PUGNEROVÁ, M., DUŠKOVÁ, I., PŘECECHTĚLOVÁ, J. (1999). Připravujeme na školu hrou. Pracovní listy k rozvoji grafomotoriky, myšlení a matematických představ.. Prostějov.
  • Říčan, P., & Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • Spitzer, M. (2014). Digitální demence. Brno: Host -vydavatelství s.r.o.
  • ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka et al. Přehled vývojové psychologie.3., upr. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 189 s. Studijní texty. ISBN 978-80-244-2433-0.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Pedagogic Competence and Common ground Subjects (BB24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Pedagogic Competence and Common ground Subjects (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Pedagogic Competence and Common ground Subjects (BB20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Pedagogic Competence and Common ground Subjects (BB22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Pedagogic Competence and Common ground Subjects (BB21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Pedagogic Competence and Common ground Subjects (BB19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer