| Název předmětu | Psychologie krizových situací |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/VPK@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 5 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vymezení krize. Kritické stavy vedoucí ke krizi. Tranzitorní krize. Úloha osobnosti při vzniku krizí. Úloha emocí při vzniku krizí. Pojem krizové intervence. Postupy při zvládání krizové intervence. Typologie krizových stavů. Teorie krizových stavů.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách, Metody práce s audiovizí |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: 1. identifikovat činitele vedoucí ke kritickému stavu v rodině 2. znát postupy jednání s osobami v krizi 3. vyjmenovat faktory, které mohou vyvolat krizi 4. znát pojem krizová intervence 5. znát moderující proměnné, které mohou ovlivňovat nástup krize
Student si osvojí základní terminologické pojmy z oblasti krizové intervence. Student zná mechanismus vzniku krize. Student zná techniky práce s krizí a umí je využít v praxi. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška
Přítomnost na 80% výuky Samostudium materiálů z Moodle dostupný pod zkratkou předmětu Vypracování zadaných úkolů Aktivní účast v hodinách ISP: upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |