Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah Formou vybraných technik a metod rozvíjet sociální kompetence. Formou vybraných technik a metod ověřovat a posilovat kompetence a postoje. Formou nácviku si osvojit možnosti práce s jednotlivými osobnostními typy. Formou vybraných technik a metod orientovat se ve skupinové dynamice. Formou vybraných technik a metod rozvíjet komunikační schopnosti a dovednosti. Formou vybraných technik a metod rozvíjet tvořivost. Formou vybraných technik a metod pracovat na rozvoji sebepoznání. Poznámka: vyučující si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o seberozvojový předmět, jehož cílem je, aby studenti prostřednictvím vlastní zkušenosti a zkušenosti sdílené s ostatními členy skupiny byli schopni: rozvíjet sociální kompetence, osvojit si možnosti práce s jednotlivými osobnostními typy, orientovat se ve skupinové dynamice, rozvíjet komunikační schopnosti a dovednosti, tvořivost a pracovat na rozvoji sebepoznání a sebereflexe. Motivace studentů k dalšímu sebevzdělávání a seberozvoji v dané oblasti.
Po absolvování předmětu bude student schopen: - popsat možnosti osobnostního rozvoje - na základě introspekce analyzovat procesy vlastního osobnostního rozvoje - sdělovat a sdílet prožitky z realizovaných technik v rámci semináře - otevřené pozitivní zpětné vazby skupinové práce v rámci reflexe - dodržovat pravidla dodržování důvěry a bezpečného prostředí ve skupině
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. Aktivní účast na semináři (seminářích) je povinná. Předmět je koncipován jako praktický výcvik zaměřený nejen na osvojení metod osobnostního rozvoje, ale také na sdělování a sdílení prožitků ze skupinové práce. Z uvedeného důvodu je klíčová aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Od studenta se předpokládá aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. ISP: upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučujícím
|
Doporučená literatura
|
-
Bosáková. (1994). Psychologická propedeutika. Olomouc.
-
Hájek, P., Bakalář, E. (1981). Cvičení z psychoterapie I.. Olomouc.
-
Hermochová, S. (1994). Hra pro život 1. Praha, Portál.
-
Hermochová, S. (1982). Sociálně psychologický výcvik. Praha, SPN.
-
Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha, Grada Publishing.
-
SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie III.. Praha: Grada Publishing.
|