Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psychologie - zdroje, předmět, hlavní směry a školy, systém disciplín. Přehled metod - zásady a možnosti využití. Oblast temperamentu, poznávacích procesů, motivace a inteligence. City - determinace, význam, emoční inteligence.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Úvod do základní psychologické disciplíny poskytující nezbytný pojmový a poznatkový aparát v oblasti psychologie. V rámci tohoto předmětu probíhá stručné seznámení s dějinami psychologie, hlavními směry současné psychologie, systémem psychologických disciplín a metodami psychologie (ve cvičeních praktický nácvik a ukázky). Následuje všeobecná charakteristika osobnosti, zdroje a rozbor osobnosti - témata: struktura a dynamika osobnosti, oblast temperamentu, poznávacích procesů, motivace a integrace. Oblast citů a sebepojetí.
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
ČÍŽKOVÁ, J. (1997). Poznáváni duševního života člověka. Olomouc : VUP.
-
KONEČNÝ, J., URBANOVSKÁ, E. (2002). Psychologie pro učitele (studijní text k distančnímu studiu). Olomouc : UP.
-
NAKONEČNÝ, M. (1997). Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia.
-
Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
|