Vyučující
|
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Směšná Eva, Mgr.
-
Hájková Radka, Mgr.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . Definovat pojem supervize, znát formy supervize, supervizní metody, techniky a cíle. . Odlišit supervizi od ostatních disciplín (zejm. od psychoterapie a koučování). . Porozumět zákonitostem supervizního procesu. . Porozumět významu supervize v pomáhajících profesích v souvislosti s profesním rozvojem a možnými úskalími, které přinášejí pomáhající profese (zejména syndrom vyhoření). . Vytvoření supervizního kontraktu, práce s kazuistikami. . Sebereflexe a zamýšlení se nad způsobem své práce. Témata Vymezení pojmu supervize. Historie supervize. Co je a není supervize ? odlišení supervize od psychoterapie a koučování. Supervizní proces, struktura, formy supervize. Funkce a cíle supervize (podpůrná, vzdělávací, řídící). Supervizní vztah, pracovní aliance. Supervize jako nástroj pracovního růstu. Supervize jako prevence syndromu vyhoření. Studijní literatura
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Baštecká, B. (2016). Týmová supervize.. Praha: Portál.
-
Carroll, M., Tholstrup, M., & Kožnarová, J. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
-
Havrdová, Z., & Hajný, M. (2008). Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
-
Hawkins. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.
-
Kalina, K., Šimek, A. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton.
-
Zatloukal L., Vítek P. (2016). Koučování zaměřené na řešení: 50 klíčů pro společné otevírání nových možností.. Praha : Portál.
|