Course: Social Psychology and Social Pathology

« Back
Course title Social Psychology and Social Pathology
Course code KPS/SPP@
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study 1
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Lacková Lucia, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kavková Veronika, Mgr. Ph.D.
  • Vaculčíková Sedláčková Zuzana, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Demonstration, Projection (static, dynamic), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Cialdini, R. B. (2012). Vliv. Síla přesvědčování a manipulace. Praha: Bizbooks..
  • De VITO, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace.. Praha.
  • De VITO, J. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. 978-80-247-2018-0..
  • HARRINGTON, A.:. Moderní sociální teorie. Praha: Portál 2006..
  • HAYESOVÁ, N. (1998). Základy sociální psychologie. Praha : Portál.
  • Hayesová, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha, Portál.
  • HELUS, Z. (2007). Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada.
  • HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9..
  • Hermochová, Soňa. (2006). Teambuilding.
  • HEWSTONE, M.? STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Moderní učebnice sociální psychologie. Praha, Portál.
  • Hrčka, M. (2001). Sociální deviace. Praha, Sociální nakladatelství.
  • Kolář, M.. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997..
  • Kolář, M. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál.
  • KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
  • KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (2001). aplikovaná sociální psychologie III.. Praha.
  • Matoušek, O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál 1998..
  • MÜHLPACHR, P. (2001). Sociální patologie. Brno.
  • Myers, D., G. (2016). Sociální psychologie. Edika.
  • Soukup, J. (2014). Motivační rozhovory v praxi.. Praha, Portal.
  • Vybíral, Z. (2003). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál.
  • Zimbardo. (2014). Luciferův efekt ? Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. Academia.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Dramatherapy (NA23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Dramatherapy (NA24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer