Předmět navazuje na Základy psychologie I a prohlubuje učivo, zvláště v kontextu jeho aplikace do praxe. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? analyzovat determinaci lidské psychiky a aplikovat teoretické poznatky na konkrétní případy ? vidět osobnost z pohledu vybraných psychologických směrů ? porozumět zákonitostem poznávání člověka a uvést příklady poznávacích procesů ? pochopit podstatu motivace a její vztah k atribučním procesům v osobnosti ? popsat metody v psychologii a uvést zásady jejich využití Témata Analýza faktorů determinace lidské psychiky (biologický, sociální a duchovní rozměr lidské existence). Osobnost člověka z pohledu vybraných psychologických směrů. Rozbor poznávacích procesů - čití, vnímání, paměť, pozornost, představivost, myšlení a inteligence, myšlení a řeč. Projevy emocí a temperamentu v životních situacích a ve školním prostředí. Motivace, motivační činitelé, atribuční procesy v osobnosti a motivace. Metody v psychologii (ukázky, sebezkušenost s vybranými metodami).
|
-
Andrew M. Colman. A dictionary of psychology.
-
Barrett L., Dunbar R., Lycett J. (2002). Human Evolutionary Psychology. Palgrave, Hampshire.
-
BUSKST, William at al. (2000). Psychology. Boston: Allyn and Bacon.
-
Cumminsová, D. (1995). Záhady experimentální psychologie. Praha, Portál.
-
EYSENCK, M. W. Psychology - An International Perspective..
-
Frankl, V. E., & Trtík, Z. (1994). Člověk hledá smysl: úvod do logoterapie. Část 1, Zkušenost z koncentračního tábora. Část 2, Základní pojmy logoterapie. Praha: Psychoanalytické nakladatelství.
-
Gallard, D., Cartmell, K.M. Psychology and education.
-
Hamer D., Copeland P. (2003):. Geny a osobnost. Portál, Praha.
-
HELUS, Z. Úvod do psychologie.
-
HONZÁK, R. Strach, tréma, úzkost a jak je zvládat.
-
CHALUPA, B. Pokroky kognitivní psychologie.
-
KEOGH. B. Temperament ve třídě.
-
Křivohlavý, J. (1994). Mít pro co žít. Praha: Návrat domů.
-
Křivohlavý, J. (2004). Pozitivní psychologie. Praha - Portál.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie pocitů štěstí.
-
LITTLETON, K., WOOD, C. P., STAARMAN, J. K. International Handbook of Psychology in Education..
-
MÜLLER, H. Myšlenkové mapy.
-
NAKONEČNÝ, M. (1997). Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia.
-
Nakonečný, M.:. Lexikon psychologie. Praha 1995..
-
PAWLIK, Kurt, ROSENZWEIG, Mark, R. International Handbook of Psychology.
-
PETROVÁ, A. (2005). K problematice psychologie existence. Olomouc: Votobia.
-
Plevová, I., & Petrová, A. (2012). Obecná psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
PLEVOVÁ, I. (2007). Kauzální atribuce aneb jak pátráme po příčinách životních událostí. Olomouc : Hanex.
-
Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie.
-
Preiss, M., Křivohlavý, J. (2009). (2009). Trénování paměti a poznávacích schopností. Praha: Grada.
-
RATHUS, S. A. Psychology - Concepts and Connections.
-
ŘÍČAN, P. Psychologie.
-
ŘÍČAN, P. Psychologie náboženství a spirituality.
-
Šikl R. (2012). Zrakové vnímání. Praha.
-
VÁGNEROVÁ, M. (2003). Úvo do psychologie. Praha : Karolinum.
-
VAŠAŠOVÁ, Z. (2005). Kapitoly zo všeobecnej psychologie. Bánská Bystrica: FHV.
-
WEITEN, W. (1998). Psychology: themes and variations.. California: Brooks/Cole Publ. Comp.
|