Název předmětu | Pedagogická psychologie 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPS/SG2@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . charakterizovat osobnost žáka a učitele v procesu vzájemné interakce . používat postupy sebereflexe a sebehodnocení ke svému profesnímu rozvoji . specifikovat možnosti diagnostiky zvláštností a individuálních rozdílů u žáků . rozpoznat projevy šikany a agresivního chování, aplikovat vhodné způsoby prevence a intervenčních zásahů . porozumět procesům skupinové dynamiky školní třídy a jejího klimatu . aktivně přistupovat k řešení náročných výchovných situací ve škole (na pracovišti). Témata: Osobnost učitele a žáka ve vzájemné interakci a očekávání. Žáci nadaní a talentovaní. Školní úspěšnost a neúspěšnost. Zvláštností psychického vývoje dětí motoricky, smyslově a sociálně znevýhodněných. Možnosti psychologické intervence, s důrazem na minimalizaci negativních dopadů. Školní třída jako malá sociální skupina. Psychosociální klima školní třídy a způsoby jeho zjišťování. Spolupráce a prosociální chování. Náročné výchovné situace ve školním prostředí. Agrese a šikana. Postupy ovlivňující nežádoucí chování žáků. Učitel a jeho profesní vývoj. Sebereflexe v profesi učitele. Učitel a zvládání zátěže.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |