Předmět: Vývojová psychologie

« Zpět
Název předmětu Vývojová psychologie
Kód předmětu KPS/RVS@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Katrušáková Klára, Mgr.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Předmět navazuje na Základy psychologie I, prohlubuje a rozšiřuje učivo, akcentuje využití poznatků vývojové psychologie v praxi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: Pochopit zvláštnosti dětské psychiky, vývoj hry a kresebné činnosti dětí. Vysvětlit problematiku školní zralosti. Analyzovat období dospívání a vyvodit přístup k dospívajícím jedinci. Vysvětlit přístupy ke stáří, umírání a pochopit význam truchlení. Výukové teze: ? Specifika dětské hry a kresby ? Školní zralost ? parametry ? Období adolescence ? parametry Stáří, senilita, umírání.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ATKINSON, R. (2003). Psychologie. Praha : Portál.
  • ČÍŽKOVÁ , J. a kol. (2001). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : PdF UP.
  • FABER, A., MAZLISH, E. (2012). Jak mluvit, aby nás teenageři poslouchali, jak naslouchat, aby nám teenageři důvěřovali.. Brno: CPress.
  • FELDMAN, R.S. (2003). Child development. USA : Pearson Education.
  • Křivohlavý, J. (2011). Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie. Možnosti, které čekají. Praha: Grada..
  • Macek, P. (1999). Adolescence.. Praha: Portál.
  • MACEK, P., LACINOVÁ, L. (2012). Vztahy v dospívání..
  • MLČÁK, Z. (1996). Diagnostické využití kresby v práci učitele..
  • Pokorná, A. (2010). Komunikace se seniory. PRAHA.
  • Špatenkova N. (2009). Gerontopsychologie. Olomouc : UP.
  • Špatenková, N. (2012). Poradenství pro pozůstalé. Principy, proces, metody.. Praha: Grada.
  • TYRLÍK, M. (2012). Zátěž v adolescenci..
  • UŽDIL, Jaromír. (2002). Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte.. Praha: Portál.
  • Wolf, J. (1982). Umění žít a stárnout. Praha: Svoboda.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - raný věk (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní