Předmět: Repetitorium psychologieq

« Zpět
Název předmětu Repetitorium psychologieq
Kód předmětu KPS/REP@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 5
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Příprava vybraných témat. Rozprava nad tématy a praktické příklady. Metody individuální a interpersonální introspekce a reflexe.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát kategorie psychických jevů a hlavní koncepce v psychologii . mít přehled o vývoji dítěte předškolního a školního věku . umět popsat proces personální percepce v rámci sociální interakce a komunikace . umět diagnostikovat postoje žáků k učení a škole . znát základní faktory přispívající pozitivním efektům v procesu učení . vymezit předmět a funkce patopsychologie Témata: Základní koncepce v psychologii. Psychologická metodologie. Pojetí etap ve vývoji jedince. Rozlišení pojmů školní zralost a připravenost. Podmínky učení. Učební styly. Utváření a změny sociálních postojů. Zvláštnosti komunikace s dětmi. Vliv zdravotního postižení na vývoj jedince. Vztah nemoci žáka a jeho školního výkonu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích (cvičeních) - minimální účast pro absolutorium 90% celkového času výuky. Studentům bude tolerována neúčast v jedné výukové jednotce (45 ? 90 min.) - netýká se však výukových jednotek zaměřených na závěrečnou reflexi.
Doporučená literatura
  • Drapela Viktor J. (2003). Přehled teorií osobnosti.. Praha.
  • Erikson, E.H. (1999). Životní cyklus rozšířený a dokončený.. Praha: Lidové noviny.
  • Fontana David. (2014). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
  • HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 6. vyd. Praha: Portál 2011. 168 s. ISBN 978-80-7367-909-5..
  • Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha, Grada 2006..
  • NAKONEČNÝ, M. Lexikon psychologie.
  • Nakonečný, M. (2009). Psychologie osobnosti. Praha: Academia.
  • ŘÍČAN, P. (2004). Cesta životem. Praha : Portál.
  • Říčan, P. Psychologie osobnosti - obor v pohybu, 6. rev. a doplň. vydání. Grada, Praha, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 5 Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní