Předmět: Psychology for teachers 2

« Zpět
Název předmětu Psychology for teachers 2
Kód předmětu KPS/QPS2@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kvapilová Barbora, Mgr.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Kavková Veronika, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
In the course, students learn about the basic psychological concepts included in the terminological system of social and educational psychology. In the framework of educational psychology, topics related to learning, thinking and motivation are presented. An integral part of the teaching profession is learner assessment, whether by means of standardized procedures or teacher-made assessment strategies. The course also focuses on the issue of communication in the school environment and the currently important issue of student diversity. The teaching profession develops and changes and therefore this issue in included in the course. In the framework of Social psychology, topics related to socialization of an individual are presented. The course also focuses on interpersonal perception, attitudes, and social groups. Topics: Changes in the teaching profession. The learning process. Student diversity. Student motivation. The nature of classroom communication. Facilitating complex thinking. Classroom management and learning environment. Teacher-made assessment strategies and standardized and other formal assessments. Ability to explain the process of socialization of an individual. Understanding of the processes that take place within interpersonal interaction. Understanding of the processes that take place within groups and various social situations. Description of the principles of structure development and the dynamics of small social groups.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Beaver, R. (2011). Educational Psychology Casework.
  • Goodman, G.S. (2013). Educational Psychology Reader. The Art and Science of How People Learn..
  • McDougall, W. (2015). An introduction to social psychology.
  • Seifert, K., & Sutton, R. (2009). Educational Psychology. Zurich, Switzerland: The Jacobs Foundation.
  • Thibaut, J. W. (2017). The social psychology of groups..
  • WOOLFOLK, A. E. (2007). Educational psychology. Boston.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): English Language for Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní