Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogická psychologie je prezentována ve struktuře základních témat, která jsou důležitá pro školní podmínky a profesi učitele. Obsahem disciplíny jsou následující témata, která mohou být rozvíjena do různých směrů (předmět ped. psychologie, metody, psychologie motivace, psychologie emocí, ps. učení, ps. výchovy, ps. učiva, opakování, transfer, hodnocení a známkování apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Základní oblasti pedagogické psychologie - učení, tvořivost, hodnocení a zkoušení žáků, motivace atd. techbniky modifikace žákova chování. Nácvikový program asertivity - techniky využitelné ve škole. Nácvikový program zvládání nežádoucího chování žáků a třídy....
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokladem jsou základy obecné a vývojové psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
ČÁP, J., MAREŠ, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha : Portál.
-
Dařílek, P., & Kusák, P. (2001). Pedagogická psychologie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
|