Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Duševní zdraví - nemoc, problematika normality, deprivace, neurotizace dítěte, školské poruchy, stres a jeho vliv na psychiku. Klasifikace základních patologických jevů, jejich výskyt, dopad na školní prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na poznání základních osobnostních charakteristik tělesně, mentálně a smyslově postižených jedinců. Dále pak na projevy neurotického dítěte, na syndromy hyperaktivity a nepozornosti, na deprivaci a na psychologii nemocného.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLUCHOVÁ, J. (1999). Přehled patopsychologie dítěte. I., II. díl.. Praha.
-
VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
|