Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Směšná Eva, Mgr.
-
Křížová Janka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vysvětlit základní pojmy (duševní hygiena, duševní zdraví, stres, stresor, syndrom vyhoření, coping aj.), " vymezit druhy a typy stresorů, " diagnostikovat příznaky stresu a syndromu vyhoření, " volit adekvátní copingové strategie, " realizovat účinná preventivní opatření v profesní praxi i osobním životě. Témata: Duševní hygiena a její význam, duševní zdraví, stres, stresory se zaměřením na školní prostředí, stresové reakce, copingové strategie, důsledky dlouhodobého stresu, syndrom vyhoření, prevence stresu a syndromu vyhoření v oblasti pracovní i mimopracovní v dimenzi osobní, sociální i institucionální.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
HENNIG, C. a KELLER, G. (1996). Antistresový program pro učitele. Praha : Portál.
-
Kebza, V. (2005). Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia.
-
KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. (2003). Syndrom vyhoření. Praha : Státní zdravotní ústav.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. (1998). Jak neztratit nadšení. Praha : Grada.
-
Křivohlavý, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha - Grada.
-
STUCHLÍKOVÁ, I. (2002). Základy psychologie emocí. Praha : Portál.
-
URBANOVSKÁ, E. Psychologie zdraví.
-
URBANOVSKÁ, E. (2010). Škola, stres a adolescenti.. Olomouc.
-
WEIST, M. D., EVANS, S. W., LEVER, N. A. (2007). Handbook of School Mental Health: Advancing Practice and Research (Issues in Clinical Child Psychology). NewYork: Springer.
|