Předmět: Psychologická diagnostika

« Zpět
Název předmětu Psychologická diagnostika
Kód předmětu KPS/PSD@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Konečný Josef, doc. PhDr. CSc.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát základní fáze diagnostického procesu . umět rozpoznat vliv protodiagnostických fenoménů . rozpoznat vliv vlastní osobnosti na výsledky diagnostického procesu . vyjmenovat základní diagnostické metody vhodné pro poznání žáka . vyjmenovat činitele, kteří mohou zkreslovat výsledky diagnostického procesu žíáka Témata: Protodiagnostika a laická diagnostiky, vztah k profesionální diagnostice. Základní a určující znaky diagnostiky. Vědecké schema diagnostického procesu. Využití životopisu, anamnestických dat a informací o životních událostech v diagnostickém procesu. Cíle diagnostického procesu. Empatie, její využití a omezení. Základní chyby při diagnostické činnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Drapela, V. J. (2011) Přehled teorií osobnosti. 2.vyd. Praha: Portál..
  • Erikson, E. (2015). Životní cyklus rozšířený a dokončený. Devět věků člověka. Praha: Portál..
  • Fontana, D. (2010). Psychologie ve školní praxi, 3.vyd.. Praha: Portál.
  • Hrabal V. (2004). Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do aplikace statistiky.
  • Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní