Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: * podat přehled o psychických odlišnostech a poruchách, které se objevují v dospělosti, orientovat se v základních ukazatelích, které signalizují specifické psychické poruchy, charakterizovat vybrané psychické poruchy u dospělých jedinců, odvodit rizikové faktory, které vyplývají z kontextu psychické poruchy Témata: Klasifikační manuály a přehled kategorií vybraných psychických poruch. Poruchy chování, vymezení, etiologie. Neurotické poruchy v dospělém věku, etiologie a možnosti intervence. Psychologická charakteristika vybraných neurologických onemocnění (DMO, epilepsie). Problémy spojené se životním stylem (zdravý životní styl, alkoholové a nealkoholové závislosti). Organické duševní poruchy, nejčastější duševní nemoci ve stáří. Traumatické poškození mozku a jeho následky
|
-
KARIKOVÁ,S. Základy patopsychológie detí a mládeže.
-
Kohoutek, R. Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy.
-
KVINTOVÁ, J. Patopsychologie problémového dítěte.
-
Matějček, Z. (1992). PSychologie nemocných a zdravotně postižených dětí.. Praha, H a H.
-
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií.
-
Pöthe P. Emoční poruchy v dětství a dospívání.
-
PUGNEROVÁ, M., KONEČNÝ, J. Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu.
-
PUGNEROVÁ, M. Přehled poruch psychického vývoje.
-
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol. (2006). Dětská klinická psychologie (4. vydání).. Praha: Grada.
-
Vágnerová, M., Hadj-Moussová, Z., & Štech, S. (1999). Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
-
Vágnerová M. (2001). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha.
|