Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah . formou vybraných technik a metod rozvíjet sociální kompetence. . Formou vybraných technik a metod ověřovat a posilovat kompetence a postoje. . Formou nácviku si osvojit možnosti práce s jednotlivými osobnostními typy. . Formou vybraných technik a metod orientovat se ve skupinové dynamice. . Formou vybraných technik a metod rozvíjet komunikační schopnosti a dovednosti. . Formou vybraných technik a metod rozvíjet tvořivost. . Formou vybraných technik a metod pracovat na rozvoji sebepoznání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o seberozvojový předmět, jehož cílem je, aby studenti prostřednictvím vlastní zkušenosti, sdílené s ostatními členy skupiny, dospěli k lepšímu sebepoznání a porozumění sobě samému, druhým a vztahům ve skupině. Předmět je koncipován jako praktický výcvik zaměřený nejen na osvojení metod osobnostního rozvoje, ale také na sdělování a sdílení prožitků ze skupinové práce. Z uvedneho důvodu je klíčová aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů.
Po absolovování předmětu bude student schopen: - popsat možné linie osobnostního rozvoje - na základě introspekce analyzovat vlastní procesy vlastního osobnostního rozvoje - sdělovat a sdílet subjektivní prožitky z realizace technik v rámci semináře, zaměřených na osobnostní rozvoj - oceňovat otevřenost v rámci skupinové práce - dodržovat pravidla udržování důvěry a bezpečného prostředí ve skupině.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. Aktivní účast na seminářích, minimální účast 90%, studentům bude tolerována neúčast v jedné výukové jednotce, netýká se závěrečné výukové jednotky (semináře), kde probíhá závěrečná reflexe absolvovaných seminářů. V případě, že je předmět koncipován jako bloková výuka, stále platí požadavky, aktivní účast ve výuce. Předmět je koncipován jako praktický výcvik zaměřený nejen na osvojení metod osobnostního rozvoje, ale také na sdělování a sdílení prožitků ze skupinové práce. Z uvedeného důvodu je klíčová aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Od studenta se předpokládá aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. ISP: upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Bosáková, E., Frýba, M. (1984). Psychologická propedeutika. Olomouc.
-
Hájek, P., Bakalář, E. (1981). Cvičení z psychoterapie I.. Olomouc.
-
Hermochová, S. (1994). Hra pro život 1. Praha, Portál.
-
Hermochová, S. Sociálně psychologický výcvik|příručka pro vedoucí skupin II. SPN,.
-
Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
-
Slaměník, Výrost. (2001). Aplikovaná sociální psychologie III.. Praha.
|