Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Balátová Kristýna, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Disciplína umožňuje seznámení s průběhem vývoje člověka v jeho rané fázi, v dospělosti ave stáří.Zabývá se činiteli vývoje, vývojovými modely a zákony. Zahrnuje oblast psychologické charakteristiky jednotlivých vývojových etap, vyvozování vývojových změn a hledání souvislostí s vnitřními a vnějšími podmínkami vývoje. Aplikuje vývojové hledisko na oblast hry, kresby, řeči, specificky školské poruchy, lateralitu apod. Zabývá se aspekty stárnoucí společnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
KOZÁKOVÁ, Radka. Základy obecné a vývojové psychologie pro studenty nelékařských zdravotnických oborů.
-
Langmajer, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.
-
Matějček, Z. Prvních šest let v životě dítěte. Praha.
-
Říčan, P., & Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.
-
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál..
-
Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha, Karolinum 2005.. Praha : Portál.
|