Předmět: Psychologická diagnostika

« Zpět
Název předmětu Psychologická diagnostika
Kód předmětu KPS/LPD@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát základní fáze diagnostického procesu . umět rozpoznat vliv protodiagnostických fenoménů . rozpoznat vliv vlastní osobnosti na výsledky diagnostického procesu . vyjmenovat základní diagnostické metody vhodné pro poznání žáka . vyjmenovat činitele, kteří mohou zkreslovat výsledky diagnostického procesu žíáka Témata Protodiagnostika a laická diagnostiky, vztah k profesionální diagnostice. Základní a určující znaky diagnostiky. Vědecké schema diagnostického procesu. Využití životopisu, anamnestických dat a informací o životních událostech v diagnostickém procesu. Cíle diagnostického procesu. Empatie, její využití a omezení. Základní chyby při diagnostické činnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Drapela, V. (1997). Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál.
  • Erikson, E.H. (1999). Životní cyklus rozšířený a dokončený.. Praha: Lidové noviny.
  • Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
  • Hayesová, N. (1998). Základy sociální psychologie. Praha.
  • Hrabal, V. (1989). Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN.
  • Krejčířová, D., & Langmeier, J. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.
  • Nakonečný, M. (1995). Lexikon psychologie. Praha: Vodnář.
  • Nakonečný, M. (1995). Psychologie osobnosti. Praha.
  • Říčan, P. Cesta životem.
  • Říčan, P. Psychologie osobnosti - obor v pohybu, 6. rev. a doplň. vydání. Grada, Praha, 2010.
  • Svoboda, M. - Krejčířovas, D. - Vágnerová, M.:. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní