Předmět: Interakční psychologický výcvik

« Zpět
Název předmětu Interakční psychologický výcvik
Kód předmětu KPS/LIP@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Interakční psychologický výcvik je orientován převážně prakticky. Problematika komunikace je významná jak v pedagogické profesi, tak i v běžném životě. Seminář nabízí sebezkušenost v kreativním využití a uplatnění nejrůznějších technik - verbálních i nonverbálních. Studenti si prakticky vyzkouší některé vybrané techniky (např. arteterapie, psychogymnastika) a naučí se tak lépe odhadovat ostatní osoby a nesoulad verbálního a nonverbálního jednání, lépe korigovat řeč vlastního těla. Dále se budeme zabývat asertivitou jako komunikačním stylem. Prakticky budeme procvičovat zvládání přijímání kritiky i kritizování druhého, rozeznávání manipulací a obranu před nimi, prosazování požadavků apod.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • GARNER, E. Assertiveness.
  • CHAMBERS, H.,E. Effective Communication Skills for Scientific and Technical proffesionals.
  • Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
  • Komárková, R., Slaměník, I., Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie 3.. Praha: Grada Publishing.
  • LITTLEJOHN, S. ? FOSS, K. (2008). Theories of Human Communication. Thomson and Wadsworth.
  • MARSCHALL, B.R. (2008). Nenásilná komunikace. Praha, Portál.
  • Motschnig, R. & Nykl, L. (2011). Komunikace zaměřená na člověka. Praha: Grada Publishing..
  • PATERSON, R. The Assertiveness Workbook: How to Express You Ideas and Stand up for yourself at work and in relationship.
  • Plaňava, I. (2005). Průvodce mezilidskou komunikací. Praha : Grada Publishing.
  • SOLOMON, D., THEISS, D. Interpersonal Communication: Putting Theory into Practice.
  • VALIŠOVÁ, A. (2005). Komunikace a vzájemné porozumění. Praha : Grada.
  • Vybíral, Z. (2003). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál.
  • Vybíral, Z. (2009). Psychologie komunikace. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Logopedie (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní