Vyučující
|
-
Katrušáková Klára, Mgr.
-
Hájková Radka, Mgr.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Kvapilová Barbora, Mgr.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Balátová Kristýna, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Křížová Janka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Předmět navazuje na Základy psychologie I, prohlubuje a rozšiřuje učivo, akcentuje využití poznatků vývojové psychologie v praxi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . Pochopit zvláštnosti dětské psychiky, vývoj hry a kresebné činnosti dětí. . Vysvětlit problematiku školní zralosti. . Analyzovat období dospívání a vyvodit přístup k dospívajícím jedinci. . Vysvětlit přístupy ke stáří, umírání a pochopit význam truchlení. Témata: Raná vývojová období se zaměřením na dětskou hru a vývoj kresebné činnosti, zvláštnosti dětské psychiky. Problematika školní zralosti, náročnost vstupu dítěte do školy, adaptace dítěte na školní prostředí. Nezralé dítě ve škole. Psychologická charakteristika dospívání ? prepuberta, puberta, adolescence. Identita, sociální vztahy, profesní směřování, subkultura dospívajících. Stáří, umírání a smrt, přístupy k umírání a smrti, význam truchlení
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
CLARKE, A., CLARKE, A. Human resilience: a fifty years quest..
-
Křivohlavý, J. (2011). Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie. Možnosti, které čekají. Praha: Grada..
-
MACEK, P., LACINOVÁ, L. (2012). Vztahy v dospívání..
-
Macek, P. (2003). Adolescence. Praha: Portál..
-
Pokorná, A. (2010). Komunikace pro seniory. Praha: Grada publishing.
-
ŠIMÍČKOVÁ ČÍŽKOVÁ a kol. (2003). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP.
-
Špatenkova N. (2009). Gerontopsychologie. Olomouc : UP.
-
TYRLÍK, M. (2012). Zátěž v adolescenci..
-
UŽDIL,J. (1998). Čáry, klikyháky,paňáci a auta. Praha.
|