| Název předmětu | Seminář z vývojové psychologie |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/KVPSQ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět navazuje na Základy psychologie I, prohlubuje a rozšiřuje učivo, akcentuje využití poznatků vývojové psychologie v praxi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Pochopit zvláštnosti dětské psychiky, vývoj hry a kresebné činnosti dětí. - Vysvětlit problematiku školní zralosti. - Analyzovat období dospívání a vyvodit přístup k dospívajícím jedinci. - Vysvětlit přístupy ke stáří, umírání a pochopit význam truchlení. Témata: Raná vývojová období se zaměřením na dětskou hru a vývoj kresebné činnosti, zvláštnosti dětské psychiky. Problematika školní zralosti, náročnost vstupu dítěte do školy, adaptace dítěte na školní prostředí. Nezralé dítě ve škole. Psychologická charakteristika dospívání - prepuberta, puberta, adolescence. Identita, sociální vztahy, profesní směřování, subkultura dospívajících. Stáří, umírání a smrt, přístupy k umírání a smrti, význam truchlení
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání maior (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (BB25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (BB24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |