Předmět: Supervize v pomáhajících profesích

« Zpět
Název předmětu Supervize v pomáhajících profesích
Kód předmětu KPS/KSUP@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Směšná Eva, Mgr.
  • Hájková Radka, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . Definovat pojem supervize, znát formy supervize, supervizní metody, techniky a cíle. . Odlišit supervizi od ostatních disciplín (zejm. od psychoterapie a koučování). . Porozumět zákonitostem supervizního procesu. . Porozumět významu supervize v pomáhajících profesích v souvislosti s profesním rozvojem a možnými úskalími, které přinášejí pomáhající profese (zejména syndrom vyhoření). . Vytvoření supervizního kontraktu, práce s kazuistikami. . Sebereflexe a zamýšlení se nad způsobem své práce. Témata Vymezení pojmu supervize. Historie supervize. Co je a není supervize ? odlišení supervize od psychoterapie a koučování. Supervizní proces, struktura, formy supervize. Funkce a cíle supervize (podpůrná, vzdělávací, řídící). Supervizní vztah, pracovní aliance. Supervize jako nástroj pracovního růstu. Supervize jako prevence syndromu vyhoření. Studijní literatura

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Baštecká, B. (2016). Týmová supervize.. Praha: Portál.
  • Carroll, M., Tholstrup, M., & Kožnarová, J. (2004). Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton.
  • Havrdová, Z., & Hajný, M. (2008). Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén.
  • Hawkins. (2004). Supervize v pomáhajících profesích.
  • Kalina, K., Šimek, A. (2004). Supervize - kazuistiky. Praha: Triton.
  • Zatloukal L., Vítek P. (2016). Koučování zaměřené na řešení: 50 klíčů pro společné otevírání nových možností.. Praha : Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní