Course: Social and Pedagogical Psychology practicum

« Back
Course title Social and Pedagogical Psychology practicum
Course code KPS/KPSO@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study 3
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Lacková Lucia, doc. PhDr. Ph.D.
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Belz, H., Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.. Praha: Portál.
  • BENDL, S. (2004). Kázeňské problémy ve škole. Praha:Triton.
  • BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi. Praha: Trioton,2011. ISBN 978-80-7387-432-2..
  • BENDL, S. (2005). Ukázněná třída aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha:Triton.
  • Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha.
  • De VITO, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace.. Praha.
  • Fontana, D. (2004). Psychologie ve školní praxi.. Praha: Portál.
  • HAYESOVÁ, N. (1998). Základy sociální psychologie. Praha : Portál.
  • HELUS, Z. (2007). Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada.
  • HERMOCHOVÁ, S. (2004). Hry pro dospělé. Praha.
  • Hewstone, M., Stroebe, W., & Brejlová, D. (2006). Sociální psychologie: moderní učebnice sociální psychologie. Praha: Portál.
  • Komárková, R.; Slaměník, I.; Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie 3.. Praha: Grada Publishing.
  • KOŤÁTKOVÁ, S. (2014). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada.
  • MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole.. Brno.
  • Mareš Jan. (2013). Pedagogická psychologie. Praha.
  • ŘÍČAN, Pavel. S dětmi chytře a moudře: psychologie výchovy pro rodiče a prarodiče.
  • VALIŠOVÁ, A. a kol. (2012). Autorita v edukační a sociální práci.. Pardubice: Univerzita Pardubice.
  • Vybíral, Z. (2003). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál.
  • Zimbardo. (2014). Luciferův efekt ? Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. Academia.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Winter