Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplň disciplíny vychází z psychologie osobnosti, dalších obecně psychologických disciplín. Studenti se seznámí s nejširším pojetím psychoterapie, se systematikou psychoterapeutických metod, s vybranými technikami psychoterapie (např. rodinnou terapií, arteterapií, sychogymnastikou). Součástí předmětu bude i přehled současné i nedávné produkce psychoterapeutické literatury.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení se se základními přístupy a metodami v psychoterapii.Sebezkušenostní aktivity se zaměřením na sebepoznání a komunikaci.
Student zná základy jednotlivých psychoterapeurických směrů a škol a umí využít některých psychologických prostředků u dětí.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je znalost základů základních psychologických disciplín.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
KRATOCHVÍL, S. (2006). Základy psychoterapie. Praha : Portál.
-
VYMĚTAL, J. (2003). Úvod do psychoterapie. Praha : Grada Publishing.
|