| Název předmětu | Praktikum k sociální a pedag.psychologii |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/KPPR@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . vymezit sociálně psychologickou dimenzi různých situací, do kterých se člověk dostává v běžném životě, . aplikovat metody sociální psychologie při analýze interpersonálních a skupinových procesů u různých věkových skupin a v různých situacích, . aplikovat poznatky sociální psychologie na práci s rizikovými skupinami a jedinci, . stanovit optimální podmínky, které podporují proces učení, . umět odvodit různé důsledky stylů učení, . porozumět vztahu úrovně motivace a výkonech v procesu učení, . navrhnout postupy, které umožní poznat rodinné prostředí žáka, . navrhnout konkrétní podobu sociometrické metody. Témata: Analýza procesu sociální komunikace, komunikační dovednosti a strategie. Rozvoj sociálních dovedností a osobnostní růst prostřednictvím práce se skupinou. Sociální aspekty rodiny. Sociální aspekty mládeže a rizikových skupin. Činitelé, kteří se podíleli na formování předmětu pedagogické psychologie-analýza. Způsoby poznávání stylů učení. Vzájemné vztahy paměťových procesů a procesů učení. Faktory podporující nebo inhibující motivaci učení. Metody poznávání žáka. Rodinné prostředí žáka a jeho vliv na školní výkony. Možnosti poznání vztahů mezi žáky v období školní docházky.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
ISP - upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |