Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Hlavsová Markéta, Mgr.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
-
Kliment Pavel, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pedagogická psychologie je prezentována ve struktuře základních témat, která jsou důležitá pro školní podmínky a profesi učitele. Obsahem disciplíny jsou následující témata, která mohou být rozvíjena do různých směrů (předmět ped. psychologie, metody, psychologie motivace, psychologie emocí, ps. učení, ps. výchovy, ps. učiva, opakování, transfer, hodnocení a známkování apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studijní předmět je zaměřen na oblasti, které lze využít ve školních nebo výchovných zařízeních. Zabývá se základními aspekty forem učení (druhy učení, transfer, opakování apod.), motivací, tvořivostí, zkoušení a známkování žáků, šikany, modifikace chování žáků.
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
Dařílek, P., & Kusák, P. (2001). Pedagogická psychologie. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
DAŘÍLEK,P.,KUSÁK,P. (1998). Pedagogická psychologie - A.. Olomouc : VUP.
-
DAŘÍLEK,P.,KUSÁK,P. (1998). Pedagogická psychologie - B.. Olomouc : VUP.
-
ROGERS,C.R., FREIBERG,H.J. (1998). Sloboda učiť sa. Bratislava : Persona.
|