Předmět: Pedag.-psych. diagnostika osobnosti

« Zpět
Název předmětu Pedag.-psych. diagnostika osobnosti
Kód předmětu KPS/KPPD@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát základní fáze diagnostického procesu, . umět rozpoznat vliv protodiagnostických fenoménů, . rozpoznat vliv vlastní osobnosti na výsledky diagnostického procesu, . vyjmenovat základní diagnostické metody vhodné pro poznání žáka, . vyjmenovat činitele, kteří mohou zkreslovat výsledky diagnostického procesu žíáka. Témata: Protodiagnostika a laická diagnostiky, vztah k profesionální diagnostice. Základní a určující znaky diagnostiky. Vědecké schema diagnostického procesu. Využití životopisu, anamnestických dat a informací o životních událostech v diagnostickém procesu. Cíle diagnostického procesu. Empatie, její využití a omezení. Základní chyby při diagnostické činnosti.Teorie osobnosti využité pro tvorbu diagnostiky osobnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Drapela Viktor J. (2003). Přehled teorií osobnosti.. Praha.
  • Erikson, E.H. (1999). Životní cyklus rozšířený a dokončený.. Praha: Lidové noviny.
  • Fontana David. (2014). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
  • Hrabal V. (2004). Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do aplikace statistiky.
  • Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie. Praha: Academia.
  • Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní