This subject focuses on areas that may be utilized in schools or other educational institutions. It deals with basic aspects of the forms of learning (types of learning, transference, repetition, etc.), motivation, creativity, examination and grading, bullying, modifying pupils' behaviour
|
-
CROWL, T., K., KAMINSKI,S., PODELL,D.M. (1997). Educational psychology : Windows on teaching.. Madison.
-
Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
-
DAŘÍLEK, P. a KUSÁK, P. (1998). Pedagogická psychologie - A.. Olomouc : VUP.
-
DAŘÍLEK,P.,KUSÁK,P. (1998). Pedagogická psychologie - B.. Olomouc : VUP.
-
DOROŠINA, Vera Anatol'jevna, ed. Problems and Prospects of Development of Education in the 21st Century: Achievement of Personhood in Professional Sphere (Philosophical and Psychology and Pedagogical Aspects): materials of the IV international scientific conference on April 10-11, 2014..
-
EGGEN, P., KAUCHAK, D. Educational psychology.
-
Fontana, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
-
HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů: příčiny, pomoc, terapie.
-
HŘÍBKOVÁ, L. (2005). Nadání a nadaní. Praha: UK.
-
Kolář, M. Nová cesta k léčbě šikany.
-
LONG, M. The psychology of education..
-
MAREŠ, J. Klima školní třídy: dotazník pro žáky.
-
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie.. Praha: Portál.
-
SEDLÁČKOVÁ, D. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka.
-
SMÉKALOVÁ, E. Vybrané otázky z pedagogické psychologie pro psychology.
-
URBANOVSKÁ, E. (2006). Sociální a pedagogická psyvhologie. Olomouc : UP.
-
Vacek, P. (2011). Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové.
-
Vágnerová, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
|