Předmět: Pedagogická psychologie 2

« Zpět
Název předmětu Pedagogická psychologie 2
Kód předmětu KPS/KPE2Q
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Směšná Eva, Mgr.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat osobnost žáka a učitele v procesu vzájemné interakce " používat postupy sebereflexe a sebehodnocení ke svému profesnímu rozvoji " specifikovat možnosti diagnostiky zvláštností a individuálních rozdílů u žáků " rozpoznat projevy šikany a agresivního chování, aplikovat vhodné způsoby prevence a intervenčních zásahů " porozumět procesům skupinové dynamiky školní třídy a jejího klimatu " aktivně přistupovat k řešení náročných výchovných situací ve škole (na pracovišti). Témata: Osobnost učitele a žáka ve vzájemné interakci a očekávání. Žáci nadaní a talentovaní. Školní úspěšnost a neúspěšnost. Psychologická diagnostika žáka.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • CROWL, T., K., KAMINSKI,S., PODELL,D.M. (1997). Educational psychology : Windows on teaching.. Madison.
  • Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
  • DAŘÍLEK, P. a KUSÁK, P. (1998). Pedagogická psychologie - A.. Olomouc : VUP.
  • DAŘÍLEK,P.,KUSÁK,P. (1998). Pedagogická psychologie - B.. Olomouc : VUP.
  • DOROŠINA, Vera Anatol'jevna, ed. Problems and Prospects of Development of Education in the 21st Century: Achievement of Personhood in Professional Sphere (Philosophical and Psychology and Pedagogical Aspects): materials of the IV international scientific conference on April 10-11, 2014..
  • EGGEN, P., KAUCHAK, D. Educational psychology.
  • Fontana, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
  • HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů: příčiny, pomoc, terapie.
  • HŘÍBKOVÁ, L. (2005). Nadání a nadaní. Praha: UK.
  • Kolář, M. Nová cesta k léčbě šikany.
  • LONG, M. The psychology of education..
  • MAREŠ, J. Klima školní třídy: dotazník pro žáky.
  • Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie.. Praha: Portál.
  • SEDLÁČKOVÁ, D. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka.
  • SMÉKALOVÁ, E. Vybrané otázky z pedagogické psychologie pro psychology.
  • URBANOVSKÁ, E. (2006). Sociální a pedagogická psyvhologie. Olomouc : UP.
  • Vacek, P. (2011). Psychologie morálky a výchova charakteru žáků. Hradec Králové.
  • Vágnerová, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství českého jazyka a literatury pro 2. stupeň základních škol maior (NA25-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství odborných předmětů pro zdravotnické školy (NA24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní