Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Balátová Kristýna, PhDr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Kvapilová Barbora, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Disciplína umožňuje seznámení s průběhem vývoje člověka v jeho rané fázi, v dospělosti ave stáří.Zabývá se činiteli vývoje, vývojovými modely a zákony. Zahrnuje oblast psychologické charakteristiky jednotlivých vývojových etap, vyvozování vývojových změn a hledání souvislostí s vnitřními a vnějšími podmínkami vývoje. Aplikuje vývojové hledisko na oblast hry, kresby, řeči, specificky školské poruchy, lateralitu apod. Zabývá se aspekty stárnoucí společnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Kozáková, R. (2014). Základy obecné a vývojové psychologie pro studenty nelékařských zdravotnických oborů. UP Olomouc.
-
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha, Grada 2006..
-
Matějček, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada Publishing.
-
Říčan, P., Krejčířová, D. a kol. (2006). Dětská klinická psychologie (4. vydání).. Praha: Grada.
-
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Proměny lidské psychiky od početí po smrt.. Praha: Portál.
-
Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie : dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál.
|