Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . vymezit sociálně psychologickou dimenzi různých situací, do kterých se člověk dostává v běžném životě, . aplikovat metody sociální psychologie při analýze interpersonálních a skupinových procesů u různých věkových skupin a v různých situacích, . aplikovat poznatky sociální psychologie na práci s rizikovými skupinami a jedinci, . porozumět sociálním vlivům masmédií. Témata: Analýza procesu sociální komunikace, komunikační dovednosti a strategie Rozvoj sociálních dovednosti a osobnostní růst prostřednictvím práce se skupinou. Sociální aspekty rodiny. Sociální aspekty mládeže a rizikových skupin. Masmédia a jejich vliv na jedince.
|
-
DICKERSON, P. Social psychology.
-
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 6. vyd. Praha: Portál 2011. 168 s. ISBN 978-80-7367-909-5..
-
MYERS, P., G. Social psychology.
-
Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie. Praha: Academia.
-
PAVLÍČKOVÁ, H. Social psychology.
-
Urbanovská, E., & Škobrtal, P. (2012). Sociální a pedagogická psychologie pro speciální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Vybíral Z. (2009). Psychologie komunikace. Praha.
-
Výrost, J., Slaměník, I.:. Sociální psychologie - 2. přep. a roz. vyd. Praha, 2008.
|