Předmět: Seminář z patopsychologie

« Zpět
Název předmětu Seminář z patopsychologie
Kód předmětu KPS/K1PA@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Hájková Radka, Mgr.
  • Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . podat přehled o psychických odlišnostech a poruchách, které se objevují v průběhu vývoje do dospelosti . orientovat se v základních ukazatelích, které signalizují specifické psychické poruchy . předvídat vliv různých somatických, ekonomických, rodinných aj. činitelů na psychický vývoje a aktuální prožívání a chování jedince . správně se rozhodovat o prvotním nezbytném opatření při výskytu symptomů psychické poruchy . odvodit rizikové faktory, které vyplývají z kontextu psychické poruchy. Témata: Klasifikační manuály a přehled kategorií psychických poruch. Poruchy chování, vymezení, etiologie. Přehled neurotických poruch, etiologie a možnosti intervence. Neurotický vývoj u dětí. Příčiny a projevy závislostí. Alkoholové a nealkoholové drogy. Vymezení a etiologie poruch v dětství a dospívání a poruchy se začátkem v dětství. Děti ohrožené prostředím a dopady z toho plynoucí. Psychologické aspekty inkluzivního vzdělávání. Poznávání zvláštností psychického vývoje dětí se zdravotními obtížemi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • HALGIN, Richard P. Abnormal Psychology: The Human Experience of Psychological Disorders..
  • KVINTOVÁ, J. Patopsychologie problémového dítěte.
  • Matějček, Z. (1992). PSychologie nemocných a zdravotně postižených dětí.. Praha, H a H.
  • PUGNEROVÁ, M. Přehled poruch psychického vývoje.
  • Vágnerová M. (2004). Psychologie handicapu. Praha Karolinum.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní