Předmět: Psychological propaedeutics 3

« Zpět
Název předmětu Psychological propaedeutics 3
Kód předmětu KPS/ECPS3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Balátová Kristýna, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
After completion of this subject, students will be able to : " define the course main objectives " know the basic terminology and ability o use it in the psychological disciplines taught later. " have knowledge to diferentiate between normality and abnormality " understand and describe specific psychological states, processes and most common disroders developed in childhood. " characterize specific psychological disorders, symptoms, and etiology. Topics: " Definition of the course fields of study; defining normality and abnormality. " Determination and prognosis of psychopatological phenomena in childhood. " Child abuse and neglect syndrome (CAN) " Psychological deprivation and attachment problems. " Review of categories of selected psychological disorders. " Attention deficit syndrome in ADHD, characteristics, etiology, how to properly work/approach children with ADHD " Neurotic displays with respect to age; eating disorders. " Behaviour disroders in childhood. " Hyperactivity syndrome in ADHD, characteristics, etiology, how to properly approach children with ADHD Mood disorders, symptoms, etiology.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • American Psychiatric Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5?), Fifth Edition.
  • Barlow, D., Hofmann, S., & Durand, V. M. (2016). Abnormal Psychology..
  • Cavalcanti, L., & Azevedo, S. (2013). ). Psychology of Stress.
  • Comer, R. J. (2004). Abnormal psychology. New York: Worth Publishers.
  • Oltmmans, T. F., & Emery, R. J. (2014). Abnormal Psychology..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní