Předmět: Diagnostika školní třídy

« Zpět
Název předmětu Diagnostika školní třídy
Kód předmětu KPS/DŠT@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
  • Konečný Josef, doc. PhDr. CSc.
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Příprava vybraných témat. Rozprava nad tématy a praktické příklady. Metody individuální a interpersonální introspekce a reflexe.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát základní fáze diagnostického procesu . rozlišit funkci individuální diagnostiky od skupinové . vědět, kdy použít diagnostiku třídy . umět rozpoznat vliv protodiagnostických fenoménů . vyjmenovat základní diagnostické metody vhodné pro poznání školní třídy . vyjmenovat činitele, kteří mohou zkreslovat výsledky diagnostického procesu školní třídy Témata: Protodiagnostika a laická diagnostiky, vztah k profesionální diagnostice. Základní a určující znaky diagnostiky. Vědecké schema diagnostického procesu. Využití informačních zdrojů pro diagnostiku třídy. Funkce a omezení sociometrické metody. Cíle diagnostického procesu . Základní chyby při diagnostické činnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích (cvičeních) - minimální účast pro absolutorium 90% celkového času výuky. Studentům bude tolerována neúčast v jedné výukové jednotce (45 ? 90 min.) - netýká se však výukových jednotek zaměřených na závěrečnou reflexi.
Doporučená literatura
  • Drapela, V. J. (2008). Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál.
  • Fontana, D. (2010). Psychologie ve školní praxi, 3.vyd.. Praha: Portál.
  • HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 6. vyd. Praha: Portál 2011. 168 s. ISBN 978-80-7367-909-5..
  • Hrabal V. (2004). Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do aplikace statistiky.
  • Svoboda, M. et al. Psychodiagnostika dětí a dospívajících.. Praha, Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní