Vyučující
|
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem disciplíny jsou témata, která mohou studenti využít v rámci bakalářského studia pedagogické způsobilosti. Témata pokrývají široké spektrum psychologických oblastí (agrese, drogová závislost, inteligence, paměť , suicidalita, poruchy příjmu potravy). Studenti se mohou zapojit pomocí korespondenčních úkolů, které vypracují dle vlastního výběru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem je navázat na předmět Žák sekundární školy 1, zdůraznit spolupráci školy s rodinou a navazování kontaktu. Předmět zahrnuje také speciálně pedagogickou propedeutiku.
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
BĚŤÁK, L. aj. (1997). Prevence sociálně patologických jevů ve výchově.. Brno: MU.
-
HELUS, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí.. Praha: Portál.
-
ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.. Pardubice: Univerzita Pardubice.
-
Petrová, A. a kol. (2009). Žák sekundární školy 2. Olomouc : UP.
|