Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Plevová Irena, doc. PhDr. Ph.D.
-
Holásková Kamila, PhDr. Ph.D.
-
Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem disciplíny jsou psychologická témata, která mohou studenti využít v rámci bakalářského studia pedagogické způsobilosti. Zvolená témata představují aplikační oblasti, které využívá více disciplín (psychologie rodiny, problematika spánku, asertivita, imaginace, životní naplněnost apod.) Studenti se mohou zapojit pomocí korespondenčních úkolů, které vypracují dle vlastního výběru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V tomto studijním předmětu jsou studenti seznámeni s některými oblastmi psychologie, které je možné využít v praktickém životě i ve školních podmínkách (asertivita, psychologie rodiny, psychologie smyslu života, imaginace, zátěžové situace atd.)
Student bude způsobilý vysvětlení pojmů a definic z oblasti psychologie.
|
Předpoklady
|
Předpokládájí se základní znalosti psychologie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
KOHOUTEK, R. (2008). Psychologie duševního vývoje. Olomouc : UP.
-
Petrová, A. a kol. (2009). Význam psychologie v životě člověka. Olomouc : UP.
-
URBANOVSKÁ, E. (2006). Sociální a pedagogická psyvhologie. Olomouc : UP.
|