Cíle: Předmět navazuje na Základy psychologie I, prohlubuje a rozšiřuje učivo, akcentuje využití poznatků vývojové psychologie v praxi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: Pochopit zvláštnosti dětské psychiky, vývoj hry a kresebné činnosti dětí. Vysvětlit problematiku školní zralosti. Analyzovat období dospívání a vyvodit přístup k dospívajícím jedinci. Vysvětlit přístupy ke stáří, umírání a pochopit význam truchlení. Výukové teze: ? Specifika dětské hry a kresby ? Školní zralost ? parametry ? Období adolescence ? parametry Stáří, senilita, umírání.
|
-
ATKINSON, R.C., ATKINSONOVÁ, R. L. (1997). Psychologie. Praha : Portál.
-
ČÍŽKOVÁ , J. a kol. (2001). Přehled vývojové psychologie. Olomouc : PdF UP.
-
FABER, A., MAZLISH, E. (2012). Jak mluvit, aby nás teenageři poslouchali, jak naslouchat, aby nám teenageři důvěřovali.. Brno: CPress.
-
FELDMAN, R.S. (2003). Child development. USA : Pearson Education.
-
Křivohlavý, J. (2011). Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie. Možnosti, které čekají. Praha: Grada..
-
Macek, P. (1999). Adolescence.. Praha: Portál.
-
MACEK, P., LACINOVÁ, L. (2012). Vztahy v dospívání..
-
MLČÁK, Z. (1996). Diagnostické využití kresby v práci učitele..
-
Pokorná, A. (2010). Komunikace se seniory. Praha: Grada Publishing.
-
Špatenková, N. (2009). Gerontopsychologie.
-
Špatenková, N. (2012). Poradenství pro pozůstalé. Principy, proces, metody.. Praha: Grada.
-
TYRLÍK, M. (2012). Zátěž v adolescenci..
-
UŽDIL, Jaromír. (2002). Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte.. Praha: Portál.
-
Wolf, J. (1982). Umění žít a stárnout. Praha: Svoboda.
|