| Název předmětu | Obecná psychologie |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/APS@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Výukové teze: 1. Předmět a význam psychologie, laická a vědecká psychologie 2. Systém psychologických věd, základní pojmy v psychologii ? prožívání, chování, vědomí, nevědomí, introspekce apod. 3. Determinace lidské psychiky 4. Přehled základních psychologických směrů 5. Osobnost a poznávací procesy 6. Osobnost a emoční procesy 7. Osobnost, motivace a volní procesy 8. Metody v psychologii Lektor si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána během přímé výuky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu obecná psychologie by studenti měli být schopni: 1. vymezit psychologii jako vědu, vymezit její předmět, vysvětlit systém psychologických věd 2. používat základní pojmový aparát v psychologii a aplikovat ho v následně vyučovaných psychologických disciplínách 3. porozumět problematice determinace osobnosti a charakterizovat pojetí osobnosti v psychologii 4. porozumět a vysvětlit podstatu základních psychologických směrů 5. porozumět základní problematice duševních dějů v osobnosti (psychické procesy a stavy) 6. Pochopit význam a funkci kognitivních procesů 7. Pochopit význam a funkci emočních procesů 8. Pochopit význam a funkci motivačních procesů (motivace) a jejich vztah k volním procesům 9. Přehled psychologických metod a jejich možné využití v pedagogické praxi
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
aktivní zapojení na výuce, plnění průběžných úkolů a aktivit zadaných vyučujícím. Studenti s ISP si zjistí individuální požadavky ke splnění předmětu na osobní konzultaci s vyučujícím. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |