Předmět: Projektový management evropských strukturálních a investičních fondů (ESIF)

« Zpět
Název předmětu Projektový management evropských strukturálních a investičních fondů (ESIF)
Kód předmětu KPO/PM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky letní semestr
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Filipec Ondřej, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Projekty, projektový cyklus a projektový management S: Rozdělení do skupinek po 5 studentech, určení rolí v týmu, určení hlavního managera pro registraci v systému IS KP14+ Ú: Nalézt minimálně dva reálné problémy v okolí, které chce skupina řešit v rámci projektu 2. Europeizace české regionální politiky v kontextu vstupu ČRdo EU S: Prezentace nalezených problémů, představení SWOT analýzy Ú: Vypracování SWOT analýzy na vybraný problém 3. Hlavní dokumenty a strategie ČR v oblasti regionální politiky a jejich provázanost s evropskými cíli a nástroji S: Prezentování SWOT analýzy, definování projektu, harmonogram, log-frame 4. Operační programy ČR 2014-2020, možnosti financování Ú: Komunikace s partnery, zjišťování realizovatelnosti projektu 5. Sestavování rozpočtu, finanční řízení, Cash-flow Ú: Doplňování informací (finance, rozpočet) 6. Udržitelnost projektu Ú: Vypracovat rozpočet a cash-flow 7. Hlavní milníky ve vývoji regionální politiky EU a role hlavních aktérů Ú: Registrace do systému IS KP14+ 8. Charakteristika evropských regionů Ú: Vyplňování položek v systému IS KP14+ 9. Konzultační hodina 10. Finální prezentace projektů I (3 skupiny) 11. Finální prezentace projektů II (3 skupiny) 12. Uložení projektů v systému IS KP14+, jejich ohodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 60 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen především na rozvoj praktických dovedností projektové přípravy a řízení projektů financovaných z evropských strukturálních a investičních fondů. Studenti v průběhu semestru ve skupině vypracují skutečný projekt, který na konci semestru bude připraven k financování. Seznámí se tak s klíčovými aspekty přípravy a tvorby projektů. Studenti se naučí hledat a získávat informace v oblasti ESIF, získají přehled v klíčových dokumentech ESIF a regionální politiky obecně, naučí se identifikovat problém a navrhnout jeho řešení, vyřešit otázku personálního zabezpečení projektu i jeho finanční stránku (CBA, Log-Frame, Cash flow). V neposlední řadě získají povědomí o implementaci a hodnocení projektů, včetně jejich kontroly. Prakticky si vyzkouší všechny fáze projektového cyklu. Absolvent kurzu by měl být schopen napsat kvalitní projekt a zároveň disponovat praktickými i teoretickými znalostmi, které usnadní jeho zaměstnání v oblasti ESIF, ať již jde o pozici projektového managera nebo administrativního pracovníka.
Absolvent kurzu by měl být schopen napsat kvalitní projekt a zároveň disponovat praktickými i teoretickými znalostmi, které usnadní jeho zaměstnání v oblasti ESIF, ať již jde o pozici projektového managera nebo administrativního pracovníka.
Předpoklady
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno absolvováním některého jiného předmětu. Kurz sice probíhá nepravidelně, vyžaduje však intenzivní domácí přípravu, skupinovou práci a práci v terénu.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Závěrečná zpráva

Vypracování reálného projektu připraveného k financování a jeho nahrání do systému na portále IS KP14+
Doporučená literatura
  • Bachtler, J., Begg, I., Charles, D., Polverari, L. (2016). EU Cohesion Policy in Practice: What Does it Achieve.. Rowman & Littlefield International.
  • Bachtler, J. Berkowitz, P., Hardy, S., Muravska, T. (2016). EU Cohesion Policy: Reassessing performance and direction (Regions and Cities).. Routledge.
  • Bachtler, J., Gorzalek, G. (2007). Reforming EU Cohesion Policy. Policy Studies, Vol. 28, No. 4. Policy Studies.
  • Baun, M. J., Marek, D. (2009). EU Cohesion Policy After Enlargement.. Palgrave Macmillan.
  • Bradley, J. (2007). Evaluating the impact of European Union Cohesion Policy in less-developed countries and regions..
  • Marek, D., Kantor, T. (2009). Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské Unie.. Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal.
  • Marzinotto, B. The growth effects of EU cohesion policy: A meta-analysis. Bruegel Working Paper 2012/14. Accessible: https://www.econstor.eu/handle/10419/78011 (21. 2. 2017)..
  • Mendez, C. The Lisbonization of EU Cohesion Policy: A Success Case of Experimentalist Governance? European Planning Studies, Vol. 19, No. 3, pp. 519-537..
  • Mendez, C. The post-2013 reform of EU cohesion policy and the place-based narrative. Journal of European Public Policy, Vol. 20, No. 5..
  • pravidelné sledování serverů:. https://www.strukturalni-fondy.cz, www.mmr.cz.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Právo ve veřejné správě (2019) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Právo ve veřejné správě (2024) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní