Předmět: Advanced Motor Learning in Adapted Physical Activity

« Zpět
Název předmětu Advanced Motor Learning in Adapted Physical Activity
Kód předmětu KPK/@AMLA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Abdollahipour Reza, M.Sc., Ph.D.
Obsah předmětu
1. Evolution of human movement science. Current focuses and applications. 2. Methodology for studying motor performance. 3. The current approaches to the motor control and coordination. 4. Human information processing. 5. Attention and performance. 6. Sensory contribution to motor control. 7. Central contribution to motor control. 8. Coordination. 9. Individual differences and capabilities. 10. Motor learning concept. Methodology for studying motor learning. 11. Conditions of practice. 12. Augmented feedback. 13. The learning process. 14. Retention and transfer. 15. Motor skill acquisition: ecological approach. 16. Motor skill acquisition: dynamical system approach. 17. Constraints-led approach to motor skill acquisition.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 47 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
Výstupy z učení
Aim of the course is to provide the comprehensive insight and understanding of the mechanisms of motor control and human motor performance, and the principles of motor learning. These areas of knowledge are applied to the subjects both with typical development, and with developmental disorders and other disabilities.
The student - understands the principles of human motor control and functional mechanisms of human motor learning, - is able to describe the differences in motor capabilities and skills in the typical population and individuals with various physical, perception and motor disorders, - is able prepare and administer a diagnostic test of motor capabilities and skills, and interpret results of testing according to the basic principles, - understands the basics of motor learning research.
Předpoklady
Exercise/sport psychology (or general psychology), sport/exercise physiology or neuromuscular physiology

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

1. Active participation in 80 % of lectures and seminars 2. The written report from diagnostical, descriptive or experimental tasks 3. The structured summary of selected articles 4. Portfolio with all assignments
Doporučená literatura
  • Schmidt, R. A., & Lee, T. D. (2011). Motor control and learning: A behavioral emphasis. Champaign, Ill: Human Kinetics.
  • Schmidt, R. A., & Wrisberg, C. A. (2008). Motor learning and performance: A situation-based learning approach. Champaign, Ill: Human Kinetics.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr