Předmět: Společenskovědní pregramotnost

« Zpět
Název předmětu Společenskovědní pregramotnost
Kód předmětu KPG/ŠSG@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíl předmětu: Student si osvojí poznatky z společenskovědní oblasti. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: mít základní vědomosti o místní krajině, regionu, kraji, vlasti, Evropě a světě, naučit se čerpat informace z různých zdrojů a kriticky myslet, umět pracovat s literaturou, a to i zahraniční, mít základní vědomosti o historii českých zemí (nejdůležitější období, osobnosti), objasnit regionální prvek, mít základní vědomosti o svém regionu (krajina, flora a fauna, historie, významné osobnosti regionu, folklór a tradice, místní pověsti, instituce), připravit aktivity pro děti předškolního věku v rámci svého regionu. Hlavní témata předmětu: 1. Místní krajina, region, kraj, vlast, Evropa a svět. Geografie ČR (terminologie). 2. Historie českých zemí s akcentem na 20. století. 3. Regionální prvky. 4. Region a jeho specifika. 5. Práce s učivem v předškolním vzdělávání. 6. Prezentace regionu se zaměřením na specifika svého regionu. Propojení na pedagogickou praxi: V rámci předmětu studenti zjistí, jak je téma regionu využíváno v praxi místní MŠ.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • ČORNEJ, P. (2005). Great Stories in Czech History. Praha: PRÁH.
  • JEŽKOVÁ, A., FUČÍKOVÁ, R. (2005). Charles IV.. Praha: PRÁH.
  • JEŽKOVÁ, A. (2007). 22 Czech Legends. Praha: PRÁH.
  • Rámcový vzdělávací program. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
  • RANDÁK, J. et al. (2011). Dějiny českých zemí. Praha: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub.
  • UHRINOVÁ, M. (2014). Implementácia regionálnej výchovy do edukačního procesu v primárnom vzdelávaní. Ružomberok.
  • UHRINOVÁ, M., Zentko, J., HOLLÁ, Z. (2010). Vybrané aspekty regionálnej výchovy v predprimárnom a primárnom vzdelávaní. Ružomberok.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní