Vyučující
|
-
Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Propojení teoretických předmětů s praxí v oblasti přírodovědné pregramotnosti, EVVO a GRV. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: zamýšlet se nad způsobem svého života v kontextu ochrany životního prostředí, vést děti k poznávání okolního světa, zprostředkovat dětem praktické poznávání světa se zaměřením na ochranu životního prostředí, vést vzdělávání dětí směrem k posilování environmentální senzitivity, rozvíjet u dětí poznatky, schopnosti a dovednosti umožňující prakticky chránit přírodu a vše živé. Témata exkurze: Poznávání okolního světa se zaměřením na environmentální oblast vztahy panující v přírodě v kontextu její ochrany. Tvorba vzdělávací nabídky pro realizaci konkrétních exkurzí s environmentální tématikou. Realizace exkurze v olomouckém regionu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
JANČAŘÍKOVÁ, K. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. Praha: Raabe.
-
JANČAŘÍKOVÁ, K. (2010). Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Nahlížet - nacházet.. Praha: Josef Raabe.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. (2007). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu.
-
LEBLOVÁ, E. (2016). Environmentální výchova v mateřské škole. Vydání druhé. Praha: Portál.
-
MÁCHAL, A. (2006). Malý ekologický a environmentální slovníček. Brno: RezekvíteK.
-
MÁCHAL, A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek Brno.
|