Předmět: Exkurze k poznávání přírody a společnosti

« Zpět
Název předmětu Exkurze k poznávání přírody a společnosti
Kód předmětu KPG/ŠEP@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Propojení teoretických předmětů s praxí v oblasti přírodovědné a společensko-vědní pregramotnosti. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: využívat různé formy i metody vzdělávání a přizpůsobovat vzdělávání konkrétním regionálním i místním podmínkám, možnostem a potřebám, zamýšlet se nad posilováním přirozených poznávacích citů dětí (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.), realizovat aktivity tak, aby učili děti vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušenosti k učení, vést děti k poznávání okolního světa podle pokynů a instrukcí, vést děti k chápání prostorových pojmů, orientovat se v prostoru a orientovat se v čase, rozvíjet u dětí poznatky, schopnosti a dovednosti umožňující pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit. Témata exkurze: Zprostředkované poznávání okolního světa, jeho vztahů a souvislostí v denní realitě. Tvorba vzdělávací nabídky pro realizaci konkrétních exkurzí. Realizace exkurze v olomouckém regionu.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • KOTRBA, T., LACINA, L. (2007). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
  • LUKÁŠOVÁ, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha.
  • PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha.
  • SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika.. Praha : Grada.
  • TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J. a kol. (2009). Učíme v projektech. Praha: Portál.
  • VALIŠOVÁ, A. a kol. (2004). Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum.
  • ZORMANOVÁ, L. (2014). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní