Vyučující
|
-
Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Propojení teoretických předmětů s praxí v oblasti přírodovědné a společensko-vědní pregramotnosti. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: využívat různé formy i metody vzdělávání a přizpůsobovat vzdělávání konkrétním regionálním i místním podmínkám, možnostem a potřebám, zamýšlet se nad posilováním přirozených poznávacích citů dětí (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování apod.), realizovat aktivity tak, aby učili děti vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušenosti k učení, vést děti k poznávání okolního světa podle pokynů a instrukcí, vést děti k chápání prostorových pojmů, orientovat se v prostoru a orientovat se v čase, rozvíjet u dětí poznatky, schopnosti a dovednosti umožňující pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit. Témata exkurze: Zprostředkované poznávání okolního světa, jeho vztahů a souvislostí v denní realitě. Tvorba vzdělávací nabídky pro realizaci konkrétních exkurzí. Realizace exkurze v olomouckém regionu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
KOTRBA, T., LACINA, L. (2007). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
-
LUKÁŠOVÁ, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha.
-
PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha.
-
SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika.. Praha : Grada.
-
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J. a kol. (2009). Učíme v projektech. Praha: Portál.
-
VALIŠOVÁ, A. a kol. (2004). Historie a perspektivy didaktického myšlení. Praha: Karolinum.
-
ZORMANOVÁ, L. (2014). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing.
|