Předmět: Náslechová praxe v ZŠ s reflexí

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe v ZŠ s reflexí
Kód předmětu KPG/Š7P@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle předmětu: Studenti se seznámí se specifiky pedagogické práce v elementárním ročníku ZŠ a klíčovými aspekty adaptace žáka na školní prostředí. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat specifika edukačního procesu v elementárním ročníku ZŠ, popsat specifické profesní kompetence pedagoga elementaristy s akcentem na komunikační dovednosti, identifikovat organizační výukové formy v 1. ročníku, orientovat se ve výukových metodách a strategiích v 1. ročníku, analyzovat ukazatele heterogenního složení třídy a posoudit jejich vliv na management třídy, popsat podmínky vzdělávání v 1. ročníku a úlohu učitele jako determinujícího faktoru, objasnit způsoby hodnocení žáků 1. ročníku. Hlavní témata předmětu: Analýza vyučovacího procesu - náslechová hospitace Profil učitele elementaristy Organizační formy v 1. ročníku Vyučovací metody v 1. ročníku Interakce učitel-žák, žák-žák Strategie hodnocení žáků 1. ročníku Výstup: Hospitační protokol zpracovaný na základě analýzy vyučovacího procesu, vyhodnocení praxe v reflektivním semináři

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Student si vytvoří portfolio pedagogických praxí, do kterého vloží hospitační záznam z absolvované pedagogické praxe a reflektivní zprávu, kterou vytvoří a bude prezentovat na reflektivním semináři k pedagogické praxi. Veškeré informace k pedagogické praxi i k reflexi praxe budou sděleny na seminářích Propedeutika elementárního čtení a psaní.
Doporučená literatura
  • FASNEROVÁ, M., PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. (2016). Pedagogická praxe: pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol. 1. aktualizované vydání. Olomouc: Hanex.
  • Fasnerová, M. (2018). Prvopočáteční čtení a psaní. Praha.
  • Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha Grada.
  • Maňák, J., Švec, V. (2004). Vyučovací metody. Brno: Paido.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
  • ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
  • VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H., BUREŠ, M. (2011). Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. 456 s. Pedagogika.. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní