Předmět: Bloková reflektovaná praxe v MŠ 1

« Zpět
Název předmětu Bloková reflektovaná praxe v MŠ 1
Kód předmětu KPG/Š3P@
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Cílem předmětu je navázání na znalosti a dovednosti z předešlých praxí a jejich následné prohloubení. Studenti praktikují v bloku dvou týdnů v jedné třídě mateřské školy, průběžně plní zadané úkoly a připravují a realizují výstupy v souladu s ŠVP, tématy tohoto předmětu a teoretickými a profilujícími předměty zejména: Didaktika předškolního vzdělávání, Komunikace s dítětem PV, oborové didaktiky. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: projektovat a realizovat jednotlivé činnosti v MŠ, popsat metodický postup plánovaných činností, analyzovat podmínky třídy v souladu s projektováním činností, komunikovat s cvičným učitelem a metodikem praxí, zapojovat se do činností během dne, specifikovat zájmy dětí, a v tomto kontextu vytvořit vzdělávací nabídku, přirozeně komunikovat s dítětem, motivovat jej, průběžně provádět reflexi a sebereflexi. Témata blokové praxe: Úvodní seminář Organizace vzdělávání v dané mateřské škole a třídě, seznámení s prostředím mateřské školy a třídy. Seznámení s dokumentací mateřské školy Podmínky vzdělávání Didaktický postup při projektovaní jednotlivých výstupů Projektování, realizace a reflexe výstupů Analýza učiva RVP PV, ŠVP, TVP Vlastnosti cílů a jejich respektování při projektování výstupů Analýza zájmů a potřeb dětí předškolního věku Aplikace vhodných zásad komunikace s dětmi předškolního věku Reflexe a sebereflexe studentů Reflektivní seminář, diskuse s metodikem praxí Výstup praxe: rozpracování pedagogického portfolia, jeho prezentace, projektování výstupů, diskuse s metodikem praxí a cvičným učitelem, reflexe, sebereflexe studenta.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BERČÍKOVÁ, A., ŠMELOVÁ, E., STOLINSKÁ, D. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. Olomouc.
  • KOŤÁTKOVÁ, S. (2014). Dítě a mateřská škola. Praha: Grada.
  • SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika.. Praha : Grada.
  • SVOBODOVÁ, E. a kol. (2010). Vzdělávání v mateřské škole, školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál.
  • ŠMELOVÁ, E., PRÁŠILOVÁ, M. a kol. (2018). Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní