Předmět: Zájmové činnosti ve volnočasových aktivitách

« Zpět
Název předmětu Zájmové činnosti ve volnočasových aktivitách
Kód předmětu KPG/ZVA@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
  • Ševčíková Jaroslava, PhDr. PhD.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zájem, zájmová činnost. Význam zájmů a zájmových činností ve výchově a ve volném čase. Formy a metody zájmových činností. Druhy zájmových činností a jejich specifika. Roční plán činnosti zájmového útvaru. Struktura schůzky zájmového útvaru. Plánování, realizace a hodnocení zájmových činností v zájmovém útvaru.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vysvětlit pojem zájem a zájmová činnost a objasnit význam zájmových činností ve výchově, charakterizovat jednotlivé druhy zájmových činností, vytvořit roční plán činnosti zájmového útvaru, naplánovat, realizovat a zhodnotit schůzku zájmového útvaru libovolného zaměření, zpracovat strukturu schůzky zájmového útvaru do podoby písemné přípravy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Samostatný výstup studenta ? příprava, realizace a zhodnocení bloku zájmových aktivit. Zpracování seminární práce - metodický popis realizovaného programu. U studentů ISP je vyžadována účast minimálně 2x a průběžné plnění studijních povinností a úkolů (dle Moodle a Teams).
Doporučená literatura
  • HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Současné trendy. Praha: Portál, 2008, 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1..
  • HEŘMANOVÁ, J., MACEK, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve škoských zařízeních pro zájmové vzdělávání.. 2. vyd. Praha : MŠMT, NIDM.
  • Kratochvílová, E. (2004). Pedagogika voľného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickéj teórii a v praxi. Bratislava: Vydavateľstvo UK.
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. (2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online].. Praha: VUP.
  • Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání. Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání..
  • VYHNÁLKOVÁ, P. Základy pedagogiky volného času. Olomouc: Gevak, 2013. 64 s. ISBN 978-80-86768-91-5..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Řízení volnočasových aktivit (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní