Předmět: Virtual Education

« Zpět
Název předmětu Virtual Education
Kód předmětu KPG/YVED@
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Kropáč Jiří, Mgr. Ph.D., LL.M.
  • Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Aims of the subject / students will be able to: assess current models of education using new media and evaluate their contribution to teaching; to clarify the nature of immersive technologies and to analyze their role in use in education and in cross-curricular relationships; analyze the basic benefits and risks of using e-learning in education of pupils and students; outline the importance of increasing the level of teachers' ICT competences in relation to the current concept of teaching with ICT at primary or secondary schools; demonstrate methods and forms of work to develop e-literacy of pupils and students in the field of electronic media; create online educational materials using hypertext and hypermedia adapt 3D virtual environment for teaching in the classroom

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Bush, V. (1945). As we may think. The Atlantic Monthly, 112-124. Retrieved from: http://www.theatlantic.com/doc/194507/bush.
  • Carrier, S. I., & Moulds, L. D. (2003. Pedagogy, andragogy, and cybergogy: Exploring best-practice paradigm for online.
  • Castells, M. (2001). The internet galaxy. Reflections on the internet, business, and society. New York, NY: Oxford University Press Inc..
  • Koskimaa, R. (2000). Digital literature: From Text to Hypertext and Beyond, (Doctoral thesis, University of Jyväskylä, Jyväskylä, Finland). Retrieved from: http://www.cc.jyu.fi/~koskimaa/thesis.
  • Landow, G. P. (1997. Hypertext 2.0: Convergence of contemporary literary theory and technology. Baltimore, MA: The John Hopkins University Press..
  • Levinson, P. (1999). Digital McLuhan, a guide to the information millenium. New York, NY: Rouledge..
  • Rheingold, H. (1993). The virtual community: Homesteading on the electronic frontier. Reading, MA: Addison-Wesley..
  • Scopes, L. J. M. (2009). Learning archetypes as tools of cybergogy for a 3D educational landscape: a structure for eTeaching in second life. (Masters thesis, University of Southampton, School of Education, Southampton, UK). Retrieved from: https://eprints.soton.ac.uk/66169/1/Learning_Archetypes_as_tools_of_Cybergogy_for_a_3D_Educational_Landscape_-_Lesley_J.M._Scopes_2009_V2.0.pdf.
  • Shields, R. (1996). Cultures of Internet. Virtual spaces, real histories, living bodies. London, UK: SAGE..
  • Tonella, K. Digital Media: Hypertext, cybernetics, cyborgs & virtual realities. Retrieved from http://www.uiowa.edu/~commstud/resources/digitalmedia/.
  • Wang, M. J. (2008). Cybergogy for engaged learning. Journal of Open and Distance Education in China, 14(2), 14-22..
  • Webster, F. (2006). Theories of the information society (3rd ed.). London, UK: Routledge. Retrieved from: https://cryptome.org/2013/01/aaron-swartz/Information-Society-Theories.pdf.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní