Předmět: General Theory a Methodology of Science

« Zpět
Název předmětu General Theory a Methodology of Science
Kód předmětu KPG/YTMS@
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Peng Danping, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Aim of the course / Students will be able to: recognize and compare the contribution of different concepts and models of science to educational research, interconnect theories with methodology and concrete research methods in pedagogy, propose the design of theoretical, quantitative, qualitative or mixed research in pedagogy, determine the application outlines of quantitative and qualitative approaches in educational research, describe ethical principles in science and research.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Cohen, L., Manion, L. Morrison, K., & Morrison, R. B. (2007). Research methods in education. New York, NY: Routledge..
  • deMarrais, K. B., & Lapan, S. D. (Eds.). (2004. Foundations for research: Methods of inquiry in education and the social sciences. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates..
  • Dressman, M. (2008). Using social theory in educational research: A practical guide. New York, NY: Routledge.
  • Dreyfus, H. L., & Rabinow, P. (1983). Michel Foucault: Beyond structuralism and hermeneutics, (2nd ed.). Chicago, IL: University of Chicago Press..
  • Given, L. M. (2008). The SAGE encyclopedia of qualitative research method, (Volume 1 & 2). London, UK: SAGE..
  • Halloun, I. A. (2006). Modeling theory in science education. Dordrecht, Netherlands: Springer..
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2010). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches, (4th ed.). London, UK: SAGE..
  • Kuhn, T. S., & Hacking, I. (2012). The structure of scientific revolutions, (4th ed.). Chicago, IL: University of Chicago Press.
  • Phillips, D. C., & Burbules, N. C. (2000). Postpositivism and educational research. Oxford, UK: Rowman & Littlefield Publishers..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Research and Development in Educational Studies (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -